Zprávy od vody

Zde pro vás budeme publikovat novinky ze světa rybaření...

Úžasná rybářská výprava plná úspěchů

Ahoj všichni!

Chci se s vámi podělit o svou nedávnou rybářskou výpravu, která se stala jedním z nejúžasnějších zážitků mého života. V polovině dubna jsem se vydal na šestidenní dobrodružství s jediným cílem - chytit rybu vážící minimálně 18 kg. A musím říct, že úspěch přišel rychleji, než jsem čekal!

Přijel jsem na místo v neděli kolem 19:00 a ihned jsem se pustil do rozbalování vybavení. Na první prut jsem nastražil pop up mango o průměru 16 mm spolu s malým PVA. Pro druhý prut jsem zvolil panáčka MB Hammer o průměru 20 mm s popkou MB Hammer o průměru 16 mm. Po nahození obou prutů jsem začal stavět bivak. Ale ještě než jsem ho stihl dokončit, dostal jsem záběr na prut s Pop up mangem 16 mm.

Po několika napínavých okamžicích jsem si v podběráku prohlížel krásného a silného kapra lysece s váhou 19,13 kg. Bylo to jako sen, který se stal skutečností, hned v první den výpravy!

S tímto úžasným úlovkem jsem si udělal několik fotek a ihned jsem ho vrátil zpět do vody. Během dalších dní jsem měl štěstí a pochytal spoustu ryb, vážících mezi 14 a 18 kg, a dokonce jsem zažil situaci, kdy mi ryby zabraly na oba pruty najednou . Nejlepších výsledků jsem dosahoval právě s pop up mango 16 mm. Také jsem vyzkoušel boilies Red Hammer o průměru 24 mm, které se osvědčilo velmi dobře.

Jeden z nejúžasnějších okamžiků přišel při použití návazce Chod Rig s pop up mangem 16 mm, který jsem nahodil na tvrdé dno. Během krátké doby jsem se pustil do boje s obrovským lysecem vážícím 22 kg. Tento bojovník mi nedal ani na chvíli volno a trval na tom, abych si vybojoval každý centimetr.

Na závěr této úžasné výpravy jsem ještě v poslední den dopoledne zdolal další dva krásné kapry s váhami 16,73 kg a 18,36 kg. Poté jsem sbalil veškeré vybavení a vydal se zpět domů.

Celá tato výprava byla naplněna neuvěřitelnými zážitky a úžasnými rybami, které  budu mít ještě dlouho v paměti.

Doufám, že i vy brzy zažijete podobné dobrodružství na vodě!

Výprava na Vltavu - Marek P.

Výprava na Vltavu

Zdravím rybáři a rybářky! Rád bych se s vámi podělil o mou nedávnou výpravu na mou milovanou řeku Vltavu. Jak asi mnozí z vás, i já jsem využil prodloužený víkend během Velikonoc. Sebral jsem tedy věci, zabalil se a vyrazil. Jelikož jsem vyrazil až v sobotu ráno, volná místa už byla dosti obsazená. Rozhodl jsem se proto pro neprobádaný úsek řeky, který jsem dosud nepoznal a netušil, co mě čeká.

Nakonec jsem našel vhodné místo, rozložil bivak, rozmístil pruty... vše, jak to znáte. Vybral jsem si místo na okraji koryta, kde jsem si našel pěknou lavici a tam jsem umístil obě montáže. Na jednom prutu jsem použil oblíbené pop-up Mango, na druhém pak novinku, kterou jsme letos začali testovat.

První záběr přišel krátce po zahájení, a ukázalo se, že se jedná o krásného šupíka, který měřil 80 cm a vážil 8,1 kg. Druhý den se k nám na břeh podívalo několik menších kaprů kolem 55-60 cm. Třetí den přinesl další úlovek, tentokrát v podobě nádherného šupináče, který měl 83 cm a vážil 8,7 kg.

To byl vlastně poslední úlovek této výpravy a poté jsem se vydal zpět domů.

Rybařinu jsem si opět užil a již v hlavě plánuji další. Ahoj.

Únor, Toušbaits, směsi a krmítko

"Únor byl letos poměrně teplý a ryby braly již od 8. února. První vycházku tohoto měsíce jsem použil feedrovou směs White Hammer a kapří bonbon MB Hammer a voilà, hned první úspěchy v podobě dvou lysečků z podzimní násady.

Další vycházku jsem vzal pytlík směsi Red Hammer a jako nástrahy jsem použil kapří bonbony MB Hammer a pouze s jedním prutem znovu chytil pár násaďáků. Tentokrát ovšem bylo třeba použít i dip RH přímo na krmítko.

První noc u vody jsem dal poslední šanci citrusovým boilím v 10 mm, na který se mi dlouhodobě nedařilo v zimě nic ulovit. Ovšem prezentováno na tvé feedrové směsi RH se mi podařilo zlomit prokletí a za jeden večer od setmění do 22:00 hodin se mi podařilo chytit osm násaďáků.

To už bylo v únoru bohužel vše, stihl jsem jen tři krátké vycházky a nachytal sice hezké, ale malé kapříky. Každopádně krmítko s tvou směsí a kapří bonbon se opět ukázaly jako skvělé zbraně na zimní chytání v ledové vodě.

S pozdravem, Honza "CT VOŇAVÝ KULE"

První letošní delší rybaření.

Velikonoční plánovaná výprava na řeku Labe je za mnou, tak bych rád napsal pár řádků. Představení nové řady boilies MB, která je z mého pohledu velmi dobrá na celoroční chytání jak v chladném, tak v teplejším počasí, a to jak v stojatých, tak tekoucích vodách.

Třídenní výprava s kamarádem Tomem sice nebyla až tak úspěšná v lovu velkých ryb, ale rybářských nadšenců je hodně a každý si z řady MB může vybrat to, co preferuje. Ryby byly aktivní jak na boilies o velikostech 20 mm a 24 mm, některé i 2x24 mm, tak i na feederovou směs v kombinaci s popkou MB o velikosti 16 mm.

Nachytali jsme asi 40 menších ryb, cejní okolo 55 cm se na nás také přišli podívat 😊 a větší kapříci okolo 8 kg a 6 kg nám udělali velkou radost. Teplota vody dosahovala okolo 11°C a počasí bylo skvělé.

Všem vám přeji pohodové dny u vody a mnoho úspěchů v rybaření.

Petrův zdar!

Zahájení na řece Labi

Ahoj Peťo, rád bych s tebou sdílel stručný zápis z mé první návštěvy řeky Labe. 😊

**Začátek Únorové Rybářské Sezóny:**

Konečně jsem se dostal k vodě! První vycházka v letošním roce předčila mé očekávání. Voda tekla svižně, a břeh byl poněkud blátivý a kluzký. 😀 První ryba, která zakousla mou nástrahu, byl malý cejnek – mám tak zahájeno! 😄

**Taktika a Záběr:**

Kombinace Pop Ups Nash Pinapple Crush 12mm s feederovou směsí Red Hammer, zalité boostrem Red, se zdála jako správná volba. Na druhém prutu-feederu jsem vyzkoušel stejnou směs v kombinaci s masnými červy. Kupodivu však další záběr opět přišel na ananasovou popku. Krásná tmavá jikrnačka o váze cca 4,5 kg mě naplnila neskutečnou radostí! 😍

**Závěr První Vycházky:**

Další rybka se už neobjevila, ale já jsem byl z této první vycházky velmi spokojený. Přeji všem pohodové dny u vody a hodně rybářského štěstí. Ať se daří i tobě, Peťo! 🎣

Poslední přesnočka na pískovně

Ahoj Petře, rád bych s tebou sdílel jedno nedávné rybářské dobrodružství. Při procházení fotek z konce loňské sezóny jsem narazil na jednu poslední noc na pískovně. Tentokrát jsem se rozhodl vyzkoušet tvou feedrovou směs Red Hammer s příchutí Monster Crab a kapří bonbony Fish Hammer.(testovací záležitost)

Sebou jsem měl jeden prut se 70g method krmitkem, abych minimalizoval časté přehazování. Na návazec s 10kou háčkem jsem nasadil kapří bonbon a házím to tam. Byl listopad, voda měla 6 stupňů, tak jsem se rozhodl nedokrmovat a vsadil vše na tvoji směs v krmítku. Výsledek? Večer první kapří záběr, kolem 60 cm, a ráno další, tentokrát téměř 70 cm šupináč.

Svatý Petr asi stál při mně, protože jsme byli ve třech, a ryby jsem vytáhl jen já. Před odjezdem se ještě povedl  násaďák, ale byl to kapr jak balón - viz foto. Celkově solidní přesnočka, a s velkou í radostí. Uvidíme, jak tvoje směs a bonbony obstojí v nové sezóně, třeba i v tvrdých mrazech.  Honza z "CT VOŇAVÝ KULE"

Narozeninová oslava u vody

Narozeninová oslava a dvě ledové noci, s teplotou pod bodem mrazu.

Tento měsíc mě čekaly kulatiny, a jak jinak je oslavit než na rybách.

Příprava krmení proběhla týden dopředu, když jsem smíchal 1kg FH 24mm s 1kg hot tuny 12mm, naboostroval Fish Hammer boosterem a na krmení jsem spařil řepku a smíchal s feedrovou směsí RH Monster crab.

K montáži jsem krmil hrst dipovaného boiliesu a lopatku řepky s feedrovou směsí. Pod háček jsem dal dvě 24mm kuličky, které jsem obalil do pasty a na háček ještě připíchl peletky v pva RH. To hlavně abych měl jistotu, že se mi montáž nezamotá při pokládání do 6m hloubky.

Montáže jsem převážel po 12ti hodinách. V 7 stupňové vodě byla půlka FH rozpuštěná viz.foto. FH (Fish Hammer - je boilies , které pro vás chystáme během příští sezóny)

Ryby jsme na krmném místě měly, akorát se moc nekrmili. Podařil se jen jeden 17,5kg kapřík nad ránem první noci. To ochlazení, které přišlo je nejspíš  utlumilo, protože prutů na celém revíru bylo 18 a ryby se chytily pouze dvě.

Na tak krátkou a tak studenou minivýpravu, jsem byl spokojený.

OHŘE s pružinkou Toušbaits

Zpráva od vody podzim 2023

Ahojky, říjen je nádherný nejen u vody, když vše hraje barvami podzimu. Rád hledám nová místa pro rybolov a Ohře je z mého pohledu ta pravá, těžká voda na kapry. A zde se mi  povedlo najít pár zákoutí, kde jsem si chtěl vyzkoušet chytit pár místních kaprů.

Nechtěl jsem "big", ale pokusit se něco pěkného ulovit. Zvolil jsem zvláštní návazec od Toušbaits - pružinku na obalovačku. Kapři na Ohři jsou naučení na klasiku: kukuřice, žížala, červík, houska, aspoň já to tak vnímám, a tak mi tento návazec přišel takový "opatrný pro rybu". Po příchodu k řece, na místě, na kterém jsem měl zálusk, seděl rybář, tak jsem musel zkusit štěstí jinde. Navázal jsem již zmiňovanou pružinku, jednu L a jednu S a použil pastu HRT a MB, což jsou pracovní názvy, pro připravované nové řady boilies pro příští rok.

Popky dle průměru pružinek 10 mm a 15 mm. K mému překvapení na sebe nenechal dlouho čekat a na HRT přišel krásný záběr a na konci prutu bojovný, žlutý lysec o velikosti cca 45 cm. Krásný kapřík. Bylo vidět, že zvolená nástraha funguje, tak jsem nic neměnil. Protože jsem používala krmítka se směsí Red a předmáčenými peletkami, přehazoval jsem zhruba po 45 minutách. Už byla tma tmoucí, když se mi najednou prut rozjel na pastu MB, ale ve vidličce, kterou ryba vyvrátila, a já jen tak tak prut chytil. To nebyl kapřík 45 cm, v proudu si dělal co chtěl, a zdolávání bylo vzhledem k popadaným stromům ve vodě trochu obtížné. Nakonec vše dobře dopadlo a já jsem měl na břehu krásnou cca 4,5 kg jikrnačku. Zdravá, krásná, kulatá ryba, která mě udělala obrovskou radost!

Další záběr již nepřišel, ale byl jsem moc spokojen a tak trochu i pyšný, že jsem na místě, kde jsem nikdy nerybařil, přelstil dvě krásné ryby s našimi produkty. Všem Vám přeji pohodové podzimní dny u vody a zase někdy...

Regenerovat
Srpnové rybaření se ženou

Srpnové rybaření se ženou 😉

V letních měsících, kdy jsou prázdniny v plném proudu a teploty stoupají, není lov zrovna nejideálnější. Přesto jsem se rozhodl vydat na krátkou třídenní rybářskou výpravu na řeku Labe, a to dokonce se svou partnerkou. Týden před odjezdem nám počasí moc nepřálo, neboť nás provázel neustálý déšť ale v  den naší cesty byla předpověď na změnu.  Stoupající tlak,  mi dodal naději, že by se ryby  mohly stát aktivními 😉

Původně jsem zamýšlel vybrat si místo blízko jezu, kde je v létě voda dobře okysličená. Bohužel, toto místo bylo již obsazeno. Prováděl jsem drobné zakrmování pomocí partiklu, umístil pár kuliček MB ve vzdálenosti přibližně 60 metrů a následně jsem nasadil nástrahu na hranu podél břehu. Ryby se nám ukázaly pouze brzy ráno a při západu slunce. Bohužel, během dvou dnů byla aktivita ryb téměř nulová 😪, takže jsem užíval okolní přírodu a klid. Ostatní rybáři kolem mě měli podobné zkušenosti – ryby se prostě nechytaly.

Na poslední večer jsem jako každý den kolem 19:30 udělal nové nástrahy na oba pruty. Na jeden z prutů jsem nasadil novou testovací kuličku HRT, kterou jsem předtím pořádně odmáčel. Unavený od celodenního slunečního záření jsem se kolem desáté hodiny večerní usadil na lehátko, téměř v pohodlném letargickém stavu 😊. V tu chvíli zazněl charakteristický zvuk rybářského prutu, ozývající se jako "rybáááá". Vystřelil jsem ze svého lehátka a moje cívka začala vrčet, zatímco ryba se pokoušela uniknout 😊. Ryba byla opatrně zdolávána, neboť jsem si přál tuto rybu úspěšně vytáhnout – byla to první ryba za tři dny a navíc chycená na novou testovanou kuličku. Podařilo se mi chytit krásného širokého kapra s velikostí o váze přibližně 12 kg, což mi přineslo velkou radost. Jediná ryba této výpravy, avšak ohromně krásná! Chápu, že si můžeš říct: "Tři dny u vody a pouze jedna ryba?" Nicméně řeka není jen kaprodrom 🙂 a každá ulovená ryba má zde zvláštní hodnotu. Takže snad zase někdy v budoucnosti 😉. Přeji vám mnoho rybářských úspěchů a příjemných chvil u vody 🐟.

Kapři v Březnu

Je 24. března, první teplejší víkend a já vyrážím se svojí desetiletou dcerou na první krátkou chytačku na naše oblíbené jezero, přijeli jsme k vodě, rychle vynosili věci z auta a pustili jsme se do zavezení montáží, přitom padla oblíbená otázka mojí dcery: „tati kolik dneska chytíme ryb?“, já odpovídám: „nevím když budou tři, budeme rádi“. První ryba přišla rychle, nestihl jsem ani zavézt třetí prut, říkám si hezký začátek, první kapr 12 kg. Když ho vracím zpět do vody, tak vidím, jak se přes kopce blíží déšť, rychle jdeme postavit bivak a uklidit věci. Přehnala se přeháňka a běžím ven na další záběr, další kapr 12,5 kg v podběráku.

Myslel jsem, že teď bude chvíli klid, ale opět mě zvedá z lehátka další záběr, zvedám prut a na dalším prutu také jízda, ještě že jsem měl s sebou skvělou asistentku, obě ryby jsme dostali v pohodě do podložky, dva krásní kapři o celkové váze téměř 27 kg, nádherný duble. Po dvou hodinách u vody jsme měli o jednu rybu více, něž jsem předpovídal a z odpočinkové chytačky se stává maraton. Neuběhne ani půl hodiny a opět běžím k prutu, když už je ryba u podběráku, ukáže se u hladiny a vidím krásného řádkáče, jeho váha byla 14,5 kg.

Přichází večer a do našeho skóre přibyli další dva kapři, přemýšlím o tom, jaká nás čeká noc, protože vzbudit moji dceru v noci, je opravdu nelehké, záběry přichází zhruba po hodině, v jednu hodinu ráno je už o 4 kapry více a nechávám jeden prut venku, abych si trochu odpočinul a prospal se. Ráno v 8 hodin opět u prutů a přichází další ryby i celé dopoledne, chystáme se balit a najednou přichází prudká jízda, už na prutu jsem cítil, že to bude něco většího, do podběráku se mu moc nechtělo, ale nakonec krásný šupináč téměř 17 kg byl venku, prut už jsem nezavážel a šli jsme pomalu balit věci z bivaku a čekal jsem, že už ryba žádná nepřijde, ale spletl jsem se, další prudká jízda a na závěr naší chytačky jsme dostali na břeh posledního kapra o váze 16 kg.

Takže z naší odpočinkové chytačky se stal opravdu maraton celkem jsme za 20 hodin naší výpravy nachytali 18 ryb o celkové váze přes 220 kg, to se mi ještě nepovedlo a ještě v tomto měsíci. Z nástrah dominovala pop up red hammer a kapří bonbony mix.