Zprávy od vody

Zde pro vás budeme publikovat novinky ze světa rybaření...

Výprava na Vodní nádrž Kořensko

O víkendu jsme se vydali na mou oblíbenou vodu – Kořensko. I když nám počasí moc nepřálo a bylo varování před bouřkami, tradice zůstala zachována a pořádná bouřka nás u vody neminula. Ovšem odměna přišla brzy! V průběhu noci se nám podařilo ulovit tři krásné kapry o délkách 89, 87 a 83 cm. Tentokrát jsem vsadil na naši novinku a na druhém prutu jsem nastražil svoji osvědčenou RH popku na ronnie rigu. Kořensko opět nezklamalo a ukázalo nám své poklady!

Podívejte se na fotky těchto úlovků níže:

• Kapr 89 cm

• Kapr 87 cm

• Kapr 83 cm
Výprava na Lipno

Tato výprava začala zcela neplánovaně. Původně jsem měl v plánu svou každoroční výpravu na vodní nádrž Kořensko, ale uprostřed týdne mi napsal týmový kolega s nabídkou připojit se k jejich výpravě na Lipenskou přehradu. Ani chvilku jsem neváhal, rychle jsem se sbalil a vyrazil směr Lipno.

Po příjezdu mě sice čekalo vybalování v dešti, ale nadšení z výpravy to výrazně předčilo. Rozhodl jsem se vsadit na naši letošní novinku, kterou testujeme – a vyplatilo se! Během tří dnů se mi podařilo vytáhnout 14 kaprů různých velikostí.

Největší úlovek měřil 95 cm a vážil krásných 11,7 kg. Lipno mi přineslo nádherné ryby a tento zážitek si budu pamatovat celý život.

Danovo letní " Mlaskačka "

Mlaskačka: Aktivní lov ryb z hladiny

Milovníci adrenalinu a vzrušení, pozor! Pokud jste ještě nezkusili lov ryb z hladiny, známý jako *mlaskačka*, máte před sebou nezapomenutelný zážitek. Tento styl rybolovu je ideální volbou pro horké letní dny, kdy ostatní techniky selhávají. Mlaskačka nikdy nezklame a nabízí šanci ulovit i trofejní ryby, jako jsou kapr, tloušť nebo amur. Další výhodou je, že pro tento způsob lovu nepotřebujete mnoho vybavení – postačí prut, návazcový vlasec, pevný háček, podběrák, podložka a, to nejdůležitější, pečivo.

Lov v praxi

V parných letních dnech se ryby často zdržují blízko hladiny, kde se vyhřívají a nejeví zájem o potravu na dně. Právě v tomto okamžiku přichází na řadu lákavý kousek pečiva, který ryby jen těžko odolají.

Vybavení pro mlaskačku

Jakýkoliv prut, u kterého máte jistotu, že vydrží, je vhodný. Osobně mám v oblibě 6ft pruty Dwarf ve 2lb od firmy Nash. Díky své délce umožňují přesné nahazování i na hůře přístupných místech a zároveň mají dostatek síly, aby udržely i větší ryby. Při lovu blízko překážek je totiž klíčová rychlost a pevná ruka – každá vteřina může rozhodnout.

Důležité je také použít kvalitní vybavení. Kmenový vlasec doplňte nejméně metrem fluorocarbonu s průměrem minimálně 0,50 mm, který odolá přejíždění přes větve. Kromě toho je nutné použít velký a pevný háček typu claw velikosti 2, který zaručí spolehlivý zásek.

Pečivo a jeho nastražení

Pro mlaskačku můžete použít téměř jakékoliv pečivo – rohlíky, toustový chléb, bagety či housky. Já preferuji rohlíky z druhého dne, které dobře drží na háčku a umožňují daleké hody. Každý rybář má svou metodu nastražení pečiva, ale osobně věřím, že v jednoduchosti je síla.

Kde hledat ryby?

Čím menší proud, tím lepší šance. Ryby se často shlukují kolem překážek ve stojatých vodách, kde se cítí bezpečně. Ideální místa pro mlaskačku jsou tam, kde se nacházejí spadlé stromy nebo jiné přírodní úkryty.

Malý TIP na závěr

Pokud se zaměřujete na amura, zkuste nastražený rohlík zatraktivnit sladkou esencí z řady MB Hammer. Amuři milují sladké a tento trik vám může přinést úspěch.

Tento rok jsem ulovil svého osobního rekordního amura, který měřil přes 1 metr a vážil 15 kg. Byl to nezapomenutelný zážitek, který si ponesu ještě dlouho v paměti.

Choďte k vodě, užívejte si přírodu a važte si těchto momentů.

Ať vám to všem mlaská!

"Trpělivost přinesla odměnu: Trofejní šupináč z Machače"

Ahoj Petře,

V polovině července jsme s celou rodinou a kamarády vyrazili na dovolenou na soukromý revír Machač. Bohužel, celý týden nás provázely tropické teploty a ryby během dne vůbec nebraly. Podařilo se ulovit jen pár cejnů na krmítko. Nakonec mi ale svatý Petr přece jen přál, a jako odměnu za celý týden marného snažení mi poslední noc poslal rybu, na kterou jsem čekal dva roky. Nádherný, vypasený šupináč s váhou 20,6 kg je přesně ten důvod, proč se vyplatí vydržet u vody, i když to zrovna nebere. Ryba zabrala na 24mm MB Hammra s pop-upkou mango – tahle kulička je prostě TOP.

Za CT Voňavý Kule zdraví Honza

Liborova první ostrá testovací vycházka

První ostrá testovací vycházka

Během teplých dnů se na kapry k vodě moc nejezdí, spíš se člověk zajde vykoupat 😉. Já jsem měl naplánovanou čtyřdenní návštěvu Labe s mou drahou polovičkou, během které jsem chtěl poprvé delší dobu otestovat naši připravovanou novinku 😊.

Počasí nám ale moc nepřálo – střídaly se odpolední neskutečná vedra s večerními bouřkami a deštěm, což nebylo na ryby úplně ideální. Jedno místo jsem zakrmil naší testovací novinkou, druhé již prodávaným MB Hammer.

Byl jsem velmi mile překvapen, když ryby začaly spolupracovat, a to celkem rychle, na nové boilies 😉. Chutnalo jak kaprům, tak i bílé rybě – cejni přes 50 cm, krásní jeseni a dokonce i hlaváč 🤣.

Zkoušel jsem různé typy návazců: od panáčka, Ronnie rig, D rig, klasiku 2x20 mm a další. Nejvíce se osvědčil návazec v kombinaci šňůrky a fluorokarbonu. S testem jsem byl moc spokojený, i když jsem nechytil větší rybu, rybám boilies chutnalo, takže věřím, že to přijde 😉.

Kdo si počká, ten se dočká 😉. Všem přeji pohodové dny u vody.

Týden plný rybaření

Ahoj všem rybářským nadšencům!

Měl jsem týden volna, původně určený na rekonstrukci domu, ale nakonec jsem ho celý strávil u vody. Sebou jsem si vzal své oblíbené náčiní: FH ve 24 mm a kapří bonbony MB s feedrovou směsí taky od MB. Tento týden byl plný zážitků, které bych s vámi rád sdílel.

První tři dny jsme strávili na starém plese, kde se mi podařilo chytit krásnou rybu na krmítko s kapřím bonbonem. Byla to skvělá odměna v době, kdy ryby nebyly příliš aktivní. Měl jsem také kuličku 30 mm RH v dipu, kterou neodolal nádherný lín. Večer se mi podařila první ryba na FH, i když byla kratší, její tloušťka to vynahradila.

Další dva dny jsme strávili na svazovce, ale tam jsme ulovili jen malé kapříky. Tento čas jsme využili k odpočinku a přípravě na nový revír - Hodkov. I přes šílená vedra se mi zde podařilo pár krásných úlovků, z nichž jeden pěkný na FH vám posílám na fotografii.

Můj synek se také zúčastnil a chytil si několik ještěrek, což pro něj bylo nezapomenutelným zážitkem. Bohužel, mě jedna velká ryba spadla, ale to je součástí rybářského života.

Těším se na další dovolenou, kterou strávím s rodinou na Machači. Určitě opět využijeme naše osvědčené návnady FH, RH a MB. Držte nám palce!

Tady je několik fotografií z mého rybářského dobrodružství:

Krásná ryba na krmítko s kapřím bonbonem

Úlovek na kuličku 30 mm RH v dipu

Pěkný úlovek na FH

Synkův úlovek ještěrky

Rybolov na Vltavě

Ahoj rybáři,

rád bych se s vámi podělil o svůj nezapomenutelný rybářský zážitek z Vltavy. V květnu jsme se s přáteli vydali na krátkou dovolenou k Třeboňským rybníkům. Přestože jsem doma pruty neprosadil, měl jsem v hlavě jeden rybářský plán, který nakonec prošel u mé drahé polovičky. Jsem jí za to velmi vděčný.

Setkal jsem se s kamarádem Danem, který mě vzal na Vltavu kousek od Českých Budějovic. Naše výprava trvala přibližně tři hodiny, ale byla naprosto vzrušující. Po příchodu k vodě mě Dan seznámil s místními podmínkami a poté už jsem to měl na starost já.

Na obou prutech jsme nastražili naši letošní novinku MB - jeden s nástrahou 24 mm a druhý s Pop UP 16 mm, oba doplněné PVA peletkami. Místa jsme prohodili několika kuličkami pomocí kobry. Netrvalo ani 15 minut a na Pop Up jsme ulovili nádherného šupináče o váze 13 kg. Přestože zdolávání ve větvích bylo složité, nakonec jsme rybu úspěšně navedli do podběráku. Radost byla neskutečná.

Několik záběrů přišlo i na druhý prut, ale vzhledem k tomu, že jsme chytali bez hlásiče, nebyli jsme si jisti, zda jde o přejezdy. Viděli jsme jen napínání silonu. Po třetím přehození měla kulička 12 mm a Dan chtěl dát novou, ale nakonec jsem ho přemluvil a nechali jsme ji tam odmáčenou. Ryby byly aktivní, ale můj čas se krátil. Povídali jsme si a užívali pohodu u vody, když se silon opět rozjel. Po skvělém zdolávání jsme ulovili krásného lysce o váze 16 kg. Ohromná radost!

Už jsme pruty ani nenahazovali a začali jsme balit, když se ozval druhý prut. Na jeho konci byl krásný šupináč o váze cca 6 kg. Necelé tři hodiny u krásné vody nám přinesly takové poklady. Moc děkuji Vltavo a tobě, Danku, za úžasné rybaření.

Všem přeji pohodové chvíle u vody a Petrův zdar!

Úžasná rybářská výprava plná úspěchů

Ahoj všichni!

Chci se s vámi podělit o svou nedávnou rybářskou výpravu, která se stala jedním z nejúžasnějších zážitků mého života. V polovině dubna jsem se vydal na šestidenní dobrodružství s jediným cílem - chytit rybu vážící minimálně 18 kg. A musím říct, že úspěch přišel rychleji, než jsem čekal!

Přijel jsem na místo v neděli kolem 19:00 a ihned jsem se pustil do rozbalování vybavení. Na první prut jsem nastražil pop up mango o průměru 16 mm spolu s malým PVA. Pro druhý prut jsem zvolil panáčka MB Hammer o průměru 20 mm s popkou MB Hammer o průměru 16 mm. Po nahození obou prutů jsem začal stavět bivak. Ale ještě než jsem ho stihl dokončit, dostal jsem záběr na prut s Pop up mangem 16 mm.

Po několika napínavých okamžicích jsem si v podběráku prohlížel krásného a silného kapra lysece s váhou 19,13 kg. Bylo to jako sen, který se stal skutečností, hned v první den výpravy!

S tímto úžasným úlovkem jsem si udělal několik fotek a ihned jsem ho vrátil zpět do vody. Během dalších dní jsem měl štěstí a pochytal spoustu ryb, vážících mezi 14 a 18 kg, a dokonce jsem zažil situaci, kdy mi ryby zabraly na oba pruty najednou . Nejlepších výsledků jsem dosahoval právě s pop up mango 16 mm. Také jsem vyzkoušel boilies Red Hammer o průměru 24 mm, které se osvědčilo velmi dobře.

Jeden z nejúžasnějších okamžiků přišel při použití návazce Chod Rig s pop up mangem 16 mm, který jsem nahodil na tvrdé dno. Během krátké doby jsem se pustil do boje s obrovským lysecem vážícím 22 kg. Tento bojovník mi nedal ani na chvíli volno a trval na tom, abych si vybojoval každý centimetr.

Na závěr této úžasné výpravy jsem ještě v poslední den dopoledne zdolal další dva krásné kapry s váhami 16,73 kg a 18,36 kg. Poté jsem sbalil veškeré vybavení a vydal se zpět domů.

Celá tato výprava byla naplněna neuvěřitelnými zážitky a úžasnými rybami, které  budu mít ještě dlouho v paměti.

Doufám, že i vy brzy zažijete podobné dobrodružství na vodě!

Výprava na Vltavu - Marek P.

Výprava na Vltavu

Zdravím rybáři a rybářky! Rád bych se s vámi podělil o mou nedávnou výpravu na mou milovanou řeku Vltavu. Jak asi mnozí z vás, i já jsem využil prodloužený víkend během Velikonoc. Sebral jsem tedy věci, zabalil se a vyrazil. Jelikož jsem vyrazil až v sobotu ráno, volná místa už byla dosti obsazená. Rozhodl jsem se proto pro neprobádaný úsek řeky, který jsem dosud nepoznal a netušil, co mě čeká.

Nakonec jsem našel vhodné místo, rozložil bivak, rozmístil pruty... vše, jak to znáte. Vybral jsem si místo na okraji koryta, kde jsem si našel pěknou lavici a tam jsem umístil obě montáže. Na jednom prutu jsem použil oblíbené pop-up Mango, na druhém pak novinku, kterou jsme letos začali testovat.

První záběr přišel krátce po zahájení, a ukázalo se, že se jedná o krásného šupíka, který měřil 80 cm a vážil 8,1 kg. Druhý den se k nám na břeh podívalo několik menších kaprů kolem 55-60 cm. Třetí den přinesl další úlovek, tentokrát v podobě nádherného šupináče, který měl 83 cm a vážil 8,7 kg.

To byl vlastně poslední úlovek této výpravy a poté jsem se vydal zpět domů.

Rybařinu jsem si opět užil a již v hlavě plánuji další. Ahoj.

Únor, Toušbaits, směsi a krmítko

"Únor byl letos poměrně teplý a ryby braly již od 8. února. První vycházku tohoto měsíce jsem použil feedrovou směs White Hammer a kapří bonbon MB Hammer a voilà, hned první úspěchy v podobě dvou lysečků z podzimní násady.

Další vycházku jsem vzal pytlík směsi Red Hammer a jako nástrahy jsem použil kapří bonbony MB Hammer a pouze s jedním prutem znovu chytil pár násaďáků. Tentokrát ovšem bylo třeba použít i dip RH přímo na krmítko.

První noc u vody jsem dal poslední šanci citrusovým boilím v 10 mm, na který se mi dlouhodobě nedařilo v zimě nic ulovit. Ovšem prezentováno na tvé feedrové směsi RH se mi podařilo zlomit prokletí a za jeden večer od setmění do 22:00 hodin se mi podařilo chytit osm násaďáků.

To už bylo v únoru bohužel vše, stihl jsem jen tři krátké vycházky a nachytal sice hezké, ale malé kapříky. Každopádně krmítko s tvou směsí a kapří bonbon se opět ukázaly jako skvělé zbraně na zimní chytání v ledové vodě.

S pozdravem, Honza "CT VOŇAVÝ KULE"