Kapři v Březnu

Je 24. března, první teplejší víkend a já vyrážím se svojí desetiletou dcerou na první krátkou chytačku na naše oblíbené jezero, přijeli jsme k vodě, rychle vynosili věci z auta a pustili jsme se do zavezení montáží, přitom padla oblíbená otázka mojí dcery: „tati kolik dneska chytíme ryb?“, já odpovídám: „nevím když budou tři, budeme rádi“. První ryba přišla rychle, nestihl jsem ani zavézt třetí prut, říkám si hezký začátek, první kapr 12 kg. Když ho vracím zpět do vody, tak vidím, jak se přes kopce blíží déšť, rychle jdeme postavit bivak a uklidit věci. Přehnala se přeháňka a běžím ven na další záběr, další kapr 12,5 kg v podběráku.

Myslel jsem, že teď bude chvíli klid, ale opět mě zvedá z lehátka další záběr, zvedám prut a na dalším prutu také jízda, ještě že jsem měl s sebou skvělou asistentku, obě ryby jsme dostali v pohodě do podložky, dva krásní kapři o celkové váze téměř 27 kg, nádherný duble. Po dvou hodinách u vody jsme měli o jednu rybu více, něž jsem předpovídal a z odpočinkové chytačky se stává maraton. Neuběhne ani půl hodiny a opět běžím k prutu, když už je ryba u podběráku, ukáže se u hladiny a vidím krásného řádkáče, jeho váha byla 14,5 kg.

Přichází večer a do našeho skóre přibyli další dva kapři, přemýšlím o tom, jaká nás čeká noc, protože vzbudit moji dceru v noci, je opravdu nelehké, záběry přichází zhruba po hodině, v jednu hodinu ráno je už o 4 kapry více a nechávám jeden prut venku, abych si trochu odpočinul a prospal se. Ráno v 8 hodin opět u prutů a přichází další ryby i celé dopoledne, chystáme se balit a najednou přichází prudká jízda, už na prutu jsem cítil, že to bude něco většího, do podběráku se mu moc nechtělo, ale nakonec krásný šupináč téměř 17 kg byl venku, prut už jsem nezavážel a šli jsme pomalu balit věci z bivaku a čekal jsem, že už ryba žádná nepřijde, ale spletl jsem se, další prudká jízda a na závěr naší chytačky jsme dostali na břeh posledního kapra o váze 16 kg.

Takže z naší odpočinkové chytačky se stal opravdu maraton celkem jsme za 20 hodin naší výpravy nachytali 18 ryb o celkové váze přes 220 kg, to se mi ještě nepovedlo a ještě v tomto měsíci. Z nástrah dominovala pop up red hammer a kapří bonbony mix.